کرسی‌های نقد و آزاداندیشی در علوم انسانی مدت‌ها است که گرفتار دیوان‌سالاری دولتی و اهمال نخبگانی! شده و در دالان‌های تو در توی نهادهای دولتی و کشمکش‌ها و رکود نخبگان حوزوی و دانشگاهی، کت بسته، نشسته است.
مدتی است با شماری از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و تربیت مدرس پا در گود گذاشته‌ایم و فضایی برای برون‌رفت از این راکدکده و راه‌اندازی کرسی‌های مردمی نقد و آزاداندیشی، بر پا کرده‌ایم. بناست شماری از ایده‌ها و پژوهش‌های برگزیده و هم‌گفتمان در زمینه مبانی نظری رشته علوم تربیتی را به نقد و بازخوانی بگذاریم.
نشست اول را مهرماه برگزار کردیم و اگر عمری بماند، بنا داریم نشست دوم را برپا کنیم، چشم‌های‌مان خیره به راه، قدم‌های‌تان را به انتظار نشسته است.

نشست دوم تارنمای تخصصی علوم تربیتی رب

نقد و بازکاوی مقاله‌ی: ‫ساختار معرفتی فلسفه‌های تعلیم و تربیت اسلامی؛‬ ‫مبناگروی یا انسجام گروی؟‬

‫تالیف مشترک دکتر نرگس سجادیه (هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران) و محمدرضا مدنی‌فر (دانشجوی دکترای رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران)‬
‫منتقد: حجت‌الاسلام علی محمدی‬ ؛ (پژوهش‌گر گروه اصول فرهنگستان علوم اسلامی)
‫دوشنبه 20 آذرماه 91‬،‫ساعت 15:30‬
دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران‬، طبقه سوم، اتاق شورا
‫ نشست به صورت میزگردی با حضور مولفان و منتقد، به کوشش تارنمای رب و با هم‌یاری بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.